Aruba bevalt goed - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Lydia Allemekinders - WaarBenJij.nu Aruba bevalt goed - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Lydia Allemekinders - WaarBenJij.nu

Aruba bevalt goed

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

11 April 2017 | Aruba, Oranjestad

5 februari 2017 zijn Bennie en ik papa en mama geworden van Djaro, een prachtig jongetje met veel haartjes, 11 teentjes, 12 vingertjes en felblauwe oogjes. Geluk zit in een klein rompertje.

De bevalling was prachtig, romantisch en in het water. Hoewel thuis bevallen op Aruba niet zo gangbaar als in Nederland is, heb ik dat gelukkig wel kunnen doen. Margreet heeft mij enorm goed begeleid. Het bevalbad stond in onze tuin, naast de bananenboom. Bennie had mooie lampjes opgehangen en kaarsjes neergezet. Hij zat bij mij in het bevalbad, hierdoor kon me heel goed ontspannen. Djaro is om 2 uur ’s nachts geboren (Arubaanse tijd). Hij woog 3,1 kg. Het was zo gaaf om mijn ouders tijdens hun zondagochtend-ontbijtje te kunnen verrassen door ze via Skype voor te stellen aan hun eerste kleinzoon.

Djaro groeit snel, met de dag zien we hem een beetje veranderen. Hij krijgt meer energie, en dat kunnen we merken doordat hij vaker wakker is. Hij ligt dan meestal rond zich te kijken met grote ogen. Ook maakt hij al echt contact. Hij lacht veel als we tegen hem praten en hij maakt geluidjes terug.

We hebben voor hem ook een klein babyhangmatje. Als je op Aruba geboren bent moet je die toch tenminste hebben! Djaro slaapt er heerlijk in, onder zijn klamboetje. Meestal heeft hij ook alleen een rompertje aan. We hoeven hier niet bang te zijn dat hij het koud krijgt. Ook in de draagdoek vindt hij het heerlijk. Hij gaat met ons overal mee naar toe en geniet van het autorijden. Hij slaapt dan lekker.

Toen Djaro twee weken oud was kwamen mijn ouders en broertje Iwan naar Aruba. Ze hebben enorm genoten van knuffelen met hun kleinzoon, de zon, zwemmen, op het strand luieren en allerlei prachtige plekken op Aruba bekijken. Bennie kon wat middagen vrij nemen. Zo hebben we echt drie weken quality time gehad.

Inmiddels is Djaro 9 weken oud en weegt al 5,3 kg. De tijd gaat snel. Het voelt alsof hij altijd al bij ons was en gaan steeds meer van hem houden. We kunnen hem niet meer weg denken uit ons leven. We leren hem steeds beter kennen en voelen ons zekerder als papa en mama. We herkennen zijn geluidjes, huiltjes en gedrag en kunnen daar op inspelen. Dat voelt goed. Hij is een hele relaxte baby.

Niet meer zwanger zijn is ook wel fijn! Hoewel ik erg heb genoten van mijn ronde buik en de extra aandacht kan ik nu weer heerlijk op mijn buik slapen, wat sneller lopen, zelf mijn teennagels lakken en genieten van een biertje. Het is heel bijzonder om eindelijk te zien wie er zo lang in mijn buik woonde.

Bennie bakt nog steeds brood bij de Superfood en ik zorg nu thuis voor Djaro. Misschien ga ik op zoek naar een baan maar voor nu geniet ik ook wel van het fulltime moeder zijn. Binnenkort komen er een paar vriendinnen naar Aruba om lekker vakantie te vieren en Djaro te bewonderen. Daar kijk ik erg naar uit.

Veel liefs en een babykusje van Bennie, Lydia en Djaro

  • 11 April 2017 - 05:57

    Willeke:

    Wat een heerlijk verhaal weer zeg!!

  • 11 April 2017 - 07:34

    Liza:

    Hahah je eigen teennagels lakken ;) klinkt allemaal heel gezellig daar en logisch dat djaro een relaxede baby is met zulke ouders! Love en mis jullie.. xxx

  • 11 April 2017 - 13:29

    Bianca :

    Hey lieve Fam wat heerlijk om te horen dat alles goed gaat bij jullie !!
    Stuur maar snel Eem paar foto's van die knappe zoon van jullie door !!
    Geniet lekker van je tijd als fultime mama voor je het weet bakt hij het brood inplaats van papa xxx

  • 11 April 2017 - 15:50

    Lianne:

    Wat een super leuke blog van 2 hele trotse ouders en hun schattige zoontje. Kan niet wachten tot jullie in Nederland komen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Aruba

We love summer :)

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2017

Djaro’s eiland

04 Juli 2017

Tropische ochtend

11 April 2017

Aruba bevalt goed

02 Februari 2017

Dik zijn is leuk

14 December 2016

Genieten..
Lydia

Actief sinds 01 Jan. 2011
Verslag gelezen: 1340
Totaal aantal bezoekers 33690

Voorgaande reizen:

13 Januari 2016 - 13 Januari 2017

Aruba

02 April 2011 - 11 Juni 2011

India en Nepal

Landen bezocht: