Leven waar de zee mijn lievelingskleur heeft - Reisverslag uit Sabana Basora, Aruba van Lydia Allemekinders - WaarBenJij.nu Leven waar de zee mijn lievelingskleur heeft - Reisverslag uit Sabana Basora, Aruba van Lydia Allemekinders - WaarBenJij.nu

Leven waar de zee mijn lievelingskleur heeft

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

15 Maart 2016 | Aruba, Sabana Basora

Als ik uit mijn werk kom en ik ga naar het strand staat de zon al wat lager. Langzaam zakt hij (of is de zon een zij?) verder de zee in. Hoe lager de zon, hoe meer de kleuren van de zee zich verdiepen. Eerst is het licht-, dan helderblauw, en vervolgens wordt het ‘t prachtige turquoise waar ik tijdens de voorbereiding van mijn bruiloft verliefd op ben geworden. Telkens waar ik die kleur zie denk ik terug aan die mooie dag, en hier herinnert de zee mij er aan. Ik zit dan in het zand en de zee spoelt het zand van mijn voeten. De zee kleurt donkerder, tot diepblauw terwijl de zon verdwijnt achter de horizon.

De laatste week lijkt het of de kleuren nog helderder zijn, de muziek nog vrolijker en het leven nog fijner hier op Aruba. Bennie is er namelijk! Eindelijk! De afgelopen tijd heb ik ‘alleen’ gewoond, gewerkt en een sociaal leven opgebouwd op dit mooie eiland en heel erg genoten, maar om er nu samen van te kunnen genieten is nog zo veel fijner!

Evy en Carina (2 lieve vriendinnetjes die ik ken van mijn DTS) zijn bij me langs geweest en hebben hier een heerlijke vakantie gehad. Ik heb lekker met ze bij kunnen kletsen en een hele gezellige en fijne tijd gehad. Met hen ben ik ook verhuisd naar een huisje waar ik tijdelijk woon.

Na dat zij weg waren ben ik voor 10 dagen terug gevlogen naar Nederland, en ben naar Oostenrijk gegaan voor een fijne skivakantie met mijn mams, paps, Iwan, Marije en Bennie. Toen ik van de kou (-18 C) weer terug naar de warmte (30 C) ging had ik verwacht dat ik hier weer erg aan zou moeten wennen maar dat viel me alles mee. Terug naar Aruba voelde weer als naar huis gaan, hoewel ik alleen terug ging. Bennie kwam gelukkig 1,5 week later ook en is nu sinds een week ook hier.

Bennie heeft het erg naar zijn zin. Hij vertelt veel over zijn tijd in Afrika, het relaxte leven en de warmte doen hem daar aan denken. Zijn schoenen staan naast elkaar in de kast en hij loopt alleen nog maar op blote voeten. We huren tijdelijk een auto van mijn collega en door de week brengt hij mij ’s morgens naar mijn werk en gaat dan zelf op pad, het eiland verkennen, met allerlei mensen kletsen, lekker zwemmen in de zee en wandelen op het strand.

Gisteren is hij ook mee geweest naar Papiamento les. Ik was daar al mee begonnen vanuit het ziekenhuis en hij wil ook graag Papiamento leren dus gaan we nu samen, heel gezellig. De Papiamento les is interessant. Het is leuk om de lokale taal te leren maar ik leer ook veel over de cultuur en de manier waarop Arubanen naar het leven kijken. De les wordt gegeven door een Arubaan op leeftijd, en hij is erg grappig waardoor de les leuk en leerzaam is.

We wonen nu nog in San Nicolas (het zuiden van Aruba), en gaan komende woensdag verhuizen naar Sabana Basora Noord (in de buurt van Savaneta, het midden van Aruba). Dan wonen we ook wat dichter bij het ziekenhuis en dat is fijner omdat de reistijd dan ook wat minder is.

Sinds een paar dagen is Kimberly (een vriendin die ik ken van opleiding Verpleegkunde) hier ook. Zij komt hier gezellig drie weken vakantie vieren en heeft na haar jetlag ook lekker haar draai gevonden. Het leven is hier relaxed, en samen met Bennie verkent zij ook het eiland.

Deze week komt Margreet (een vriendin die ik ken van mijn post-hbo opleiding) ook voor 10 dagen hier vakantie vieren. De komende tijd heb ik ook een aantal dagen vrij (we vieren hier binnenkort Aruba-dag, Goede Vrijdag en Pasen) en heb dus genoeg tijd om leuke dingen met hen te doen.

Op mijn werk ben ik helemaal gewend. Het is druk in het ziekenhuis en ook op de polikliniek met veel en verschillende patiënten; oud, jong, kind, zwanger of net bevallen. Heel veelzijdig en leerzaam. De diabeteszorg staat hier op veel gebieden nog in de kinderschoenen en we zijn bezig met groepsvoorlichting voor jongeren met type I, informatiemiddagen voor patiënten in het ziekenhuis, klinische lessen voor verpleegkundigen en binnenkort krijgen we 2 stagiaires van de diabetesverpleegkunde opleiding van Bonaire die bij ons stage zullen gaan lopen.

Kortom; we hebben het hier heerlijk, krijgen veel leuk bezoek en genieten hier enorm.

Kusjes uit Aruba!

  • 30 Maart 2016 - 17:14

    Bennie:

    Het leven is prachtig hier!

  • 30 Maart 2016 - 17:42

    Ilse :

    Fijn om te horen dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Xx ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Sabana Basora

Aruba

We love summer :)

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2017

Djaro’s eiland

04 Juli 2017

Tropische ochtend

11 April 2017

Aruba bevalt goed

02 Februari 2017

Dik zijn is leuk

14 December 2016

Genieten..
Lydia

Actief sinds 01 Jan. 2011
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 33752

Voorgaande reizen:

13 Januari 2016 - 13 Januari 2017

Aruba

02 April 2011 - 11 Juni 2011

India en Nepal

Landen bezocht: