Het Arubaanse leven - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Lydia Allemekinders - WaarBenJij.nu Het Arubaanse leven - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Lydia Allemekinders - WaarBenJij.nu

Het Arubaanse leven

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

06 Februari 2016 | Aruba, Oranjestad

Bon dia dushi's!

Het voelt als 3 maanden maar inmiddels ben ik al meer als 3 weken op Aruba. Ik voel me nog steeds hartstikke fijn en thuis hier en heb het heel erg naar mijn zin.

Van tevoren had ik eigenlijk verwacht dat ik de eerste weken flink zou moeten wennen of na een paar leuke dagen het echt gehad zou hebben en me alleen zou voelen en iedereen erg zou missen, maar ik heb nergens last van. Grappig toch dat een mens zich zo snel kan aanpassen.

Ik rijdt rond in mijn automaat alsof ik al jaren doe en ontwijk iedere slingerende dronken Arubaan alsof ik nooit anders heb gedaan. Ik reken al (bijna) moeiteloos om van guldens naar euro's, dollars naar guldens, euro's naar dollars en voel me ontzettend internationaal. Ik doe spreekuur in alle talen van de regenboog en schrik allang niet meer van triglyceriden van 20 en hba1c's van 150 (voor de vpk's onder ons :)).

Tegelijkertijd kom ik er steeds meer achter hoe weinig kennis er is van diabetes op Aruba. En ontdek ik hoe diep de problematiek van zoveel diabetes op een klein eiland met relatief weinig kennis over diabetes (zowel patiënt als professional) is.

Dat maakt juist dat ik steeds gemotiveerder naar mijn werk ga. Steeds meer inzie hoe belangrijk het is om hier mijn werk te doen en hier voorlichting te geven.

Morgen komt Evy en maandag komt Carina en dat vind ik ontzettend leuk en gezellig. Ik kijk er naar uit om mijn lieve vriendinnen om me heen te hebben en ze het eiland te laten zien.

Ayo!

  • 08 Februari 2016 - 22:21

    Rachel En Marcel Smit:

    Hey Lydia,

    Leuk om weer wat te kunnen lezen van je avontuur.
    Het klinkt allemaal zo bekend.

    Ivm het missen van je vrienden en familie, daar heb je inderdaad in het begin weinig last van, mijn ervaring was daarmee pas na 1.5jaar, dat ik af en toe wel eens een vriendin bij me wou hebben. Dus geniet er maar lekker van, dit is helemaal normaal. Je hebt je bezigheden, je moet nog alles ontdekken en leert zoveel mensen kennen.

    Ik heb even het adres voor je opgezocht van onze vergaderingen in Aruba, geen idee als het bij jou in de buurt is? Maar moest er ooit wat zijn en je weet geen uitweg, ga naar hun toen, zij zullen je helpen. En als je zin hebt om een lezing te horen natuurlijk ook.

    Hooiberg Dutch - Hooiberg ARU (ABW)
    Nederlands:
    donderdag, 19:15 (Doordeweekse vergadering)
    zondag, 09:30 (Weekendvergadering)
    Macuarima 10-L
    Macuarima ARU
    297-593-8551
    Gps-coördinaten: 12,497736 -69,974875


    Heel veel groetjes van ons.

    Marcel, Rachel en Alicia(vandaag al drie geworden)
    xxx



  • 10 Februari 2016 - 20:53

    Margreet :

    Super vet! Haha idd goed dat je op Aruba bent! Veel plezier samen xxx

  • 18 Februari 2016 - 18:53

    Yvonne Kasse:

    Hallo Lydia,

    Wat een prachtige foto's!!!!! Fijn te lezen dat het goed met je gaat. Die foto van jou in de hangmat ziet er wel erg heerlijk uit! Via werk kreeg ik je blog dus ben ik gaan kijken. we missen je hier natuurlijk wel maar ik kan me helemaal voorstellen dat je daar op je plaats zit.

    fijn dat ik wat van je kon zien en lezen,

    veel liefs
    Yvonne

  • 15 Maart 2016 - 15:34

    Margriet:

    Klinkt goed lyd! En ondertussen Bennie ook aan je zijde; wordt het helemaal Home Sweet Home Aruba. Hoe is het nu daar? Lekkere uitdagingen die spreekuren daar; succes! En geniet ervan daarzo! Hier komt de zon nu af en toe beetje door, maar 's nachts vriest het nog. Lekker contrast met je hangmat haha. Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Aruba

We love summer :)

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2017

Djaro’s eiland

04 Juli 2017

Tropische ochtend

11 April 2017

Aruba bevalt goed

02 Februari 2017

Dik zijn is leuk

14 December 2016

Genieten..
Lydia

Actief sinds 01 Jan. 2011
Verslag gelezen: 579
Totaal aantal bezoekers 33751

Voorgaande reizen:

13 Januari 2016 - 13 Januari 2017

Aruba

02 April 2011 - 11 Juni 2011

India en Nepal

Landen bezocht: