Nog 2 weken! - Reisverslag uit Epe, Nederland van Lydia Allemekinders - WaarBenJij.nu Nog 2 weken! - Reisverslag uit Epe, Nederland van Lydia Allemekinders - WaarBenJij.nu

Nog 2 weken!

Door: lydiaopdts

Blijf op de hoogte en volg Lydia

21 Maart 2011 | Nederland, Epe

Lieve vrienden en familie!

De lesfase van de DTS zit er alweer bijna op. Nog 2 weken te gaan (waarvan 1 lesweek) en dan gaan we op outreach! De afgelopen weken heb ik hele interessante lessen gehad. Onder andere over Identiteit, Relaties en Bijbel&Mercy Ministry.
Twee weken geleden ben ik met de hele DTS een week naar Letland geweest om daar met 240 mensen uit 14 verschillende landen voedsel en kleding uit te delen aan de bevolking van 8 dorpjes in Letland. Het was een hele bijzondere week. Zondag zijn we met het vliegtuig geland in Riga, de hoofdstad van Letland. Van daaruit hebben we met een bus twee en half uur gereden door het prachtig besneeuwde landschap van Letland. Letland is niet zo dichtbevolkt. Er zijn veel bossen die er in de sneeuw heel mooi uitzien. We kwamen aan in Smiltene. De plek waar we deze week door zouden brengen in een school. De hele week hebben we met 240 mensen in een grote gymzaal geslapen. Dat was een hele uitdaging. (Niet iedereen slaapt zonder geluid ;)) De oordopjes moesten er wel aan te pas komen om alle snurkgeluiden te dempen. Maandag en dinsdag zijn we bezig geweest om de vrachtauto’s uit Noorwegen en Zweden met voedsel en kleding uit te laden. Alles werd in het Cultuurhuis in het centrum van Smiltene gezet. Daar zijn er 1000 voedselpakketten van gemaakt en alle kleding is op grote tafels uitgelegd. De rest van de week ben ik met mijn team (een Noorse man, een Deense vrouw en een Letse vertaler) met een busje er op uit geweest om gezinnen in de omgeving te bezoeken en voedselpakketten uit te delen. We mochten met heel veel gezinnen bidden. Eén gezin waar we kwamen was erg blij met onze komst. De man was al heel lang alcohol-verslaafd, mede doordat hij al heel lang geen werk had. Er waren dus veel problemen in dit gezin. We mochten voor hen bidden en hebben hen uitgenodigd voor de maaltijd die georganiseerd werd op zaterdag avond. Daar vertelde hij dat hij was gestopt met drinken, erg bijzonder. Op zaterdag heb ik meegedaan met een programma voor verstandelijk gehandicapte mensen. Daar hebben we onder andere een drama opgevoerd. Zondag zijn we weer teruggevlogen naar Nederland. Het was een erg bijzondere week. Op facebook heb ik foto’s geplaatst van deze reis.

Deze week is het onderwerp Justice and Mercy. Colleen Milstein uit Zuid-Afrika spreekt deze week. Vandaag hebben we een interessante les gehad over Mercy Ministry in de bijbel. Vanavond hebben we de dans en de drama geoefend die we in India en Nepal willen gaan opvoeren. Het is erg leuk om te doen. Ik geniet erg van alles wat ik hier leer.

Omdat ik het behoorlijk druk heb met outreach voorbereidingen, lessen, huiswerk, journaal schrijven en nog veel meer post ik niet zo veel op mijn site. Mijn excuses daarvoor.
2 april hopen we als team te vertrekken naar India. Vrijdag 1 april is er om half 8 een Commisioning service (een uitzenddienst) waar jullie allemaal uitgenodigd zijn. Laat me even weten als je wilt komen, dan kan ik daar rekening mee houden.
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de lieve kaartjes en bemoedigende smsjes en belletjes. Weet dat ik aan jullie allemaal denk en voor jullie bid!
Veel liefs!
Lydia

  • 21 Maart 2011 - 21:58

    PapsMams Iwan Marije:

    Hoi Lydia,

    Leuk dat je weer eens een verslagje hebt gemaakt. Fijn dat je het zo naar je zin hebt!

    Veel succes en Gods zegen toegewenst in India en Nepal.

    We willen jou Psalm 91:4 meegeven:

    Hij zal u beschutten met Zijn vlerken,
    onder Zijn vleugels zult u de toevlucht nemen,
    Zijn trouw is een schild en een pantser

  • 22 Maart 2011 - 11:07

    Eelke:

    lieve lydia!

    Hoorde dat je van 't weekend wat edenaren hebt gezien. Balen dat ik er niet was :s..
    \
    Maar goed, ik ga m'n best doen om er 1 april bij te zijn meid!

    Succes met de voorbereidingen.

    Denk aan je!

  • 22 Maart 2011 - 15:37

    Ruben & Roos:

    Hey nichtje,

    Erg leuk om je verhalen te lezen! Je kan goed schrijven.. en ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt.

    Roos en ik zijn ook van plan om je uit te komen zwaaien. Gaat lukken, denk ik. Enige jaloezie t.a.v. je komende reis kan ik niet ontkennen..

    Liefs!

  • 22 Maart 2011 - 21:08

    Sjaak:

    Hey Lyd, mooie update en wat heb je veel meegemaakt de afgelopen weken. Vooral in Letland, moet erg bijzonder zijn geweest! Nog veel suc6 met de voorbereidingen en goed te weten dat je de juiste keuze hebt gemaakt, je doet ervaring op voor het leven (voor geestelijk ;-))

    Groetjes Sjaak

  • 27 Maart 2011 - 15:41

    Je India Team Mate:

    Leuke blog Lydia!
    Het is bijna zover....dan gaan we naar India en Nepal!! Ik vind het leuk dat we hetzelfde team zitten, gezelli!! :)
    Groetjes Kitty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Epe

India en Nepal

DTS

Recente Reisverslagen:

12 Juni 2011

Weer thuis

29 Mei 2011

Adam en Evy

17 Mei 2011

Nepal

22 April 2011

Delhi-Belly

10 April 2011

Indiase apen, katten, honden en slangen
Lydia

Actief sinds 01 Jan. 2011
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 33758

Voorgaande reizen:

13 Januari 2016 - 13 Januari 2017

Aruba

02 April 2011 - 11 Juni 2011

India en Nepal

Landen bezocht: