India :) - Reisverslag uit Epe, Nederland van Lydia Allemekinders - WaarBenJij.nu India :) - Reisverslag uit Epe, Nederland van Lydia Allemekinders - WaarBenJij.nu

India :)

Door: lydiaopdts

Blijf op de hoogte en volg Lydia

10 Februari 2011 | Nederland, Epe

Lieve allemaal,

Al weer meer dan 4 weken DTS. Ik heb het gevoel alsof ik al een half jaar bezig ben. Onze groep is zo snel een echte groep geworden. Heel gaaf om te zien. Ik geniet hier super van. Er wordt veel gelachen en er is ook veel ruimte voor serieuze gesprekken. Ik merk dat ik echt mezelf ben in deze groep en dat gevoel hebben anderen in mijn groep ook.

De afgelopen weken zijn we bezig met het onderwerp Heilige Geest. Een heel interessant onderwerp waar ik weinig van afweet. Hoe meer informatie ik krijg, hoe meer ik merk dat ik er weinig over weet.

Vorige week hebben we les gehad van Bart Doornweerd. Hij komt uit Ede en werkt veel met mensen in India. Deze week hebben we les gehad van Arleen Westerhof. Zij komt uit Canada en woont nu in Nederland en is samen met haar man voorganger van een gemeente.

Vanmorgen hebben we les van haar gehad. Nu hebben we een middagje vrij (elke donderdagmiddag) en vanavond hebben we weer les van haar.

Vorige week zijn de outreach locaties bekend worden. Dat zijn dus de locaties waar we over 7 weken naar toe zullen gaan. De helft van onze groep gaat naar Namibie en de andere helft (waaronder ik) gaan naar India en Nepal. Ik zit in een groep met 7 andere studenten en 3 stafleden.

Ik heb er veel zin in om te gaan. Maandag gaan we beginnen met de voorbereidingen. We zullen in India eerst naar de hoofdstad New Delhi gaan. Daar gaan we onder andere werken met kinderen uit de sloppenwijken. Na ongeveer 3 weken gaan we naar verschillende dorpjes in Noord-India. Daarna zullen we voor 4 weken naar Nepal gaan. Naar de hoofdstad Kathmandu, waar hoog in de bergen de Jeugd met een Opdracht-basis van Nepal is. Maandag krijgen we meer te horen over het werk wat we zullen gaan doen.

De aankomende week gaan we les krijgen van Ada Bruynes over Identiteit. De week daarna zal het gaan over Relaties door Ron Bentch. Na die twee weken les gaan we als groep een week naar Letland. Dit is de ‘Mercy Ministry in action’ week. We gaan daar heen om voedselpakketten en kleding uit te delen. Vanuit heel Europa gaan groepen naar Letland die week. Vanuit Zweden gaan een aantal vrachtwagens vol voedsel en kleding naar Letland die wij daar zullen gaan uitdelen aan arme gezinnen in kleine dorpen in Letland. We werken daar samen met Jeugd met een Opdracht Stockholm. Ik heb mijn skibroek en snow-boots al in mijn backpack gedaan want het is waarschijnlijk erg koud in Letland.

Donderdag 24 maart is de open dag van mijn DTS. Als je het leuk vind om te kijken wat een DTS is en gezellig een dagje mee wilt draaien met de lessen, welkom! Er zal die week een spreker zijn uit Zuid-Afrika; Colleen Milstein. Het onderwerp is Justice and Mercy (Gerechtigheid en barmhartigheid). Het kost 15 euro en ’s middags mag je warm mee eten op de basis (Heidebeek).

Verder wil ik jullie allemaal uitnodigen op vrijdag 1 april om 19.30 uur voor de uitzenddienst van onze DTS. Dit is de dag voordat ik naar India vertrek. Deze avond zijn jullie als vrienden en familie uitgenodigt op Centrum ’s Heerenhof. Dit is een klein kerkje in Heerde. Het adres is Zwarteweg 10, Heerde. Ik zou het erg leuk vinden als jullie komen.

Ook al heb ik het hier erg naar mijn zin, soms mis ik jullie best wel eens. Dank jullie wel voor de lieve kaartjes, berichtjes en support.

Heel veel liefs en een dikke knuffel van Lydia

  • 10 Februari 2011 - 15:31

    Je Zusje Marije(11):

    Hoi lydia

    Ik zal je missen als je naar India gaat.
    Want dan kan ik niet zomaar naar je toe. Gelukkig dat je nog wel op mijn verjaardag komt. Hoeveel stappen is het naar India,heeeeel veel, maar God zal je helpen en gaat met je mee!

    -xxxxxxxxxxx- je zusje

  • 10 Februari 2011 - 19:41

    Paps En Mams:

    Hoi Lydia,

    Fijn dat je India-droom is uitgekomen en dat je het zo naar je zin hebt op DTS. We wensen jou Gods zegen en bescherming toe uit Psalm 91:

    Wie in de schuilplaats van de Allerhoogste is gezeten, zal overnachten in de schaduw van de Almachtige.

    groeten van Paps en Mams

  • 10 Februari 2011 - 20:19

    Ilona:

    Hey lydia,

    Wist niet eens dat je dat deed jO!
    Maar veel plezier en God,s onmisbare zegen toegewenst!

    Ilona de M

  • 12 Februari 2011 - 20:19

    Martijn Koning:

    heey
    wat zuper leuk om te lezen, ik ga je volgen. en ik ben heel benieuwt naar je verhalen. groetjes martijn

  • 13 Februari 2011 - 14:36

    Harmen Kiel:

    heey

    heel veel suc6 daar in verweggiestan en lees al je berichten wel op de site, ben benieuwd.

    xx Har

  • 14 Februari 2011 - 20:00

    Karin De Graaf:

    Hoi Lydia,

    Mark en ik hadden al na het verslag van je eerste week samen een stukje geschreven, maar helaas bleef het niet staan op de site....:-(
    Gaaf en mooi om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, goed joh hoe je bezig bent! Stay close to Him!
    Gods zegen en kracht toegewenst!

    Hartelijke groetjes,
    Karin

  • 19 Februari 2011 - 10:24

    Ruben:

    Hey Lied,

    Beter laat dan nooit.. ik heb je site ook ontdekt! Leuk om je berichten te lezen! Ook ik ben erg blij dat je het zo naar je zin hebt.

    Moet wel toegeven dat ik erg jaloers ben op de reis die je gaat maken, haha. Kinderen in de sloppenwijken van New Delhi? Dat klinkt bekend!

    Tijdens mijn DTS (m.n. tijdens de outreach) zei ik elke dag tegen mezelf (en de mensen die het toevallig hoorden): "Geniet ervan, want voor je 't weet is het weer voorbij!" Dat zeg ik nu ook tegen jou..

    Dit is een unieke tijd!
    Veel plezier en zegen!

    Veel liefs,

    Ruben & Rosanne

  • 21 Februari 2011 - 10:39

    Roos:

    Hey Lydia,

    Leuk om weer wat te lezen van je. Goedzo India!!!!!
    Nou geniet nog even van je tijd hier.

    Liefs Roos & Tijmen

  • 19 Maart 2011 - 18:54

    Annemieke:

    Hee lieve meis,

    Heel veel succes en ook plezier in India!! Gods zegen komende tijd! Ik denk aan je in mijn gebeden!!

    Geniet ervan meis! En goed om je berichtjes te lezen:)

    Liefs, miek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Epe

India en Nepal

DTS

Recente Reisverslagen:

12 Juni 2011

Weer thuis

29 Mei 2011

Adam en Evy

17 Mei 2011

Nepal

22 April 2011

Delhi-Belly

10 April 2011

Indiase apen, katten, honden en slangen
Lydia

Actief sinds 01 Jan. 2011
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 33756

Voorgaande reizen:

13 Januari 2016 - 13 Januari 2017

Aruba

02 April 2011 - 11 Juni 2011

India en Nepal

Landen bezocht: