De tweede week - Reisverslag uit Epe, Nederland van Lydia Allemekinders - WaarBenJij.nu De tweede week - Reisverslag uit Epe, Nederland van Lydia Allemekinders - WaarBenJij.nu

De tweede week

Door: lydiaopdts

Blijf op de hoogte en volg Lydia

23 Januari 2011 | Nederland, Epe

Lieve vrienden en familie,

Al weer twee weken geleden ben ik begonnen met de DTS. Ik kan zeggen dat het lijkt alsof ik hier al twee maanden ben in plaats van twee weken. Ik voel me hier erg op mijn plek en voel me fijn.

Deze week hebben we les gehad van Bill Payne uit Canada. Hij heeft het gehad over het onderwerp: Merciful Character of God (het barmhartige karakter van God). Een heel interessant onderwerp. Hij kan heel boeiend vertellen en gebruikt veel grappige voorbeelden.

Dit weekend heb ik gewerkt aan mijn journaal. Elke week moet ik een verslag schrijven over de afgelopen week. Hoe ik de week heb ervaren en wat ik heb geleerd.

Afgelopen week is ons verteld dat de outreach naar Haiti niet doorgaat. Het is op dit moment veel te gevaarlijk. Er heerst veel cholera en het is er erg onrustig. Vanuit de regering is het advies gegeven om niet te gaan. Daarom word er nu door de staf gekeken welk land in de plaats van Haiti komt als outreachlokatie. Het is nog onbekend waar wij als team heen zullen gaan. Over een paar weken gaat de staf dat bekend maken.

Volgende week komt er een spreker spreken over Discipleship (Discipelschap). Ik kijk erg uit naar deze lessen.

Ik wil jullie vragen voor mij te bidden. Jullie kunnen specifiek bidden voor een aantal punten.
- Voor de staf. Nu zij uit moeten kijken naar een andere outreachlokatie.
- Voor de groep, dat er eenheid mag zijn.
- Voor energie. De hele week les en in het weekend journaal schrijven is behoorlijk druk.

Dank jullie wel voor jullie reacties op mijn vorige blog. Ik wens jullie veel zegen toe.

Liefs Lydia

  • 23 Januari 2011 - 22:26

    Sjaak:

    Hey Lyd, leuk dat je belde en goed om van je te horen! Kzal voor je bidden!

  • 24 Januari 2011 - 14:42

    Roos:

    Hoi Lydia,

    Fijn dat het goed gaat met je..ben benieuwd welk land erbij komt..hoor het wel.

    Liefs je nichtje

  • 24 Januari 2011 - 19:37

    Anneleen:

    Hoi Lydia,

    Van Nellie kreeg je adres door.Fijn dat je goed en wel begonnen bent met de dts.
    We wensen je heel veel sterkte en energie toe, maar bovenal Gods zegen voor jou en de groep.

    Groeten
    Peter en Anneleen

  • 26 Januari 2011 - 10:35

    Nellie:

    He lieve Lietje Wat heerlijk om te weten dat het goed met je gaat en dat je nu bezig bent met waar je zo naar uitgekeken hebt. We missen je hier natuurlijk wel en tja ook niet onbelangrijk alle restjes en 'kliekjes'uit de koelkast worden niet meer opgegeten.
    Sterkte met alle druktes en veel lief uit bennekom

  • 28 Januari 2011 - 17:12

    Opa Van Den Bosse:

    Ik heb je verslagen gelezen en vind ze interessant. Ga zo door en Gods zegen toegewenst. Liefs van Opa

  • 30 Januari 2011 - 13:46

    Nelson:

    Hé madame,

    Ik denk geregeld aan je en het is even gek dat ik je moet missen. Naast missen en denken zal ik wat meer moeten bidden. Heel veel weisheid, plezier en Gods onuitputtelijke zegen gegeven.

    Nelson

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Epe

India en Nepal

DTS

Recente Reisverslagen:

12 Juni 2011

Weer thuis

29 Mei 2011

Adam en Evy

17 Mei 2011

Nepal

22 April 2011

Delhi-Belly

10 April 2011

Indiase apen, katten, honden en slangen
Lydia

Actief sinds 01 Jan. 2011
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 33754

Voorgaande reizen:

13 Januari 2016 - 13 Januari 2017

Aruba

02 April 2011 - 11 Juni 2011

India en Nepal

Landen bezocht: