Adam en Evy - Reisverslag uit Surkhet, Nepal van Lydia Allemekinders - WaarBenJij.nu Adam en Evy - Reisverslag uit Surkhet, Nepal van Lydia Allemekinders - WaarBenJij.nu

Adam en Evy

Door: lydiaopdts

Blijf op de hoogte en volg Lydia

29 Mei 2011 | Nepal, Surkhet

Lieve allemaal!

Bedankt voor de superlieve reacties op mijn vorige blog.. Ik heb ze gelezen met een lach op m'n gezicht ;)

In Nepal heb ik het super naar mijn zin. Het is een enorm mooi land. De afgelopen week zijn we naar een dorpje hoog in de bergen geweest, 7 uur rijden in een gammele jeep. In dat dorp hebben we heel veel kunnen doen. Ik heb geweldig genoten van het verpleekundige/doktertje spelen. Stethoscoop om mijn nek en aan de slag. Ik geloof dat ik hier meer leer dan in 2 jaar HBO-V ;)

In dat dorpje is geen medische hulpverlening en in de wijde omtrek is geen ziekenhuis te bekennen. Het was dus een hele uitdaging en geweldig om hier iets te kunnen betekenen.

Qua luxe gaan we behoorlijk achteruit. We slapen op een matje en in het dorpje was geen elektriciteit. Het voelt een beetje alsof je 100 jaar teruggaat in de tijd. De kippen en geiten worden voor het huis geslacht. Douchen zat er van de week niet in, je weet maar nooit of ze in het water niet eerst drie net-geslachte kippen hebben gewassen.

Gisteren zijn we teruggekomen uit het dorpje en we zijn nu weer in Surkhet. De reis van het dorpje naar Surkhet duurde 7 uur in een gammele jeep met losse banken die het halfverwege begaf. Gelukkig kon er een andere jeep geregeld worden die zelfs nog luxer was. (God zorgt goed voor ons!)

Om 12 uur gisteravond kwamen we aan. Het eerste wat Evy en ik hebben gedaan is 'douchen' bij de waterpomp. De waterpomp staat een eindje van het huis vandaan midden in een klein stukje 'jungle'. In het donker, met de sterren boven ons hoofd en alle leuke muggen, kakkerlakken, torren, schorpioenen en eventuele slangen en tijgers voelden we ons net Adam en Evy!

Ik begin het leven in Nepal normaal te vinden. De geiten die op straat lopen, de straatverkopers, het wassen bij de waterpomp, het basic eten en leven. Als ik aan Nederland denkt voelt het zo luxe.

Ik heb heel veel zin om jullie allemaal weer te zien, om dropjes te eten en thee te drinken en lekker naar de Premier te gaan.

Nog 2 weekjes en dan kan dat allemaal weer. Ik voel me zo gezegend met alle luxe die ik heb in Nederland, alle lieve familie en vrienden die aan me denken en lieve berichtjes sturen. Weet dat ik ongelofelijk veel van jullie houd en jullie gaan allemaal een heeeeele dikke knuffel krijgen over 2 weken!

Marije, wij gaan high tea doen! Ik mis je en je krijgt een heeeele dikke knuffel op schiphol!

Elianne, laten we medicijnen gaan studeren in India, dat lijkt met een vet plan ;) Ik mis je!

Iwan, ik heb Indiaas en Nepalees geld voor je en ik ben heel hard op zoek naar een Indiase vlag maar ik heb er nog geen gevonden. Succes op je stage! Ik ben trots op je!

Pap, ik heb zin om je nieuwe boot uit te proberen en champagne te drinken. Ik mis je en je bent de beste pap van de wereld!

Mam, Ik hou van je! Koop je dropjes voor me?

Kimmetje, je bent een topper! Wij gaan elkaar door de 3ejaars stage heen slepen! :)

Nelson, Ik neem 2 broekzakken vol kindjes voor je mee.. Knuffel!

Eelke, Knuffel meis, denk aan je! Hoe gaat het op stage?

Tante Nellie en Ome Nico, jullie zijn schatjes. Is het kleine Algje nog vrij? Ik vind het te leuk bij jullie en mis jullie. Ik kom weer gauw kaarsjes aansteken!

Luuk, Hoe gaan je examens? Ik mis je muziek. Over 2 weken krijg je een dikke knuffel! (Nog zin in Alicante?)

Roos en Tijmen, jullie zijn toppertjes! Thanks voor de lieve berichtjes en te gekke kaart! Hoe gaan de bruilofst-voorbereidingen?

Ruben en Roos! Hoe gaan jullie bruilofst-voorbereidingen? En bevalt het nieuwe huis? Ik ben heel benieuwd! Ruben, ze kunnen hier genoeg dokters gebruiken :)

Bennie! Ik heb zin in je mokka-taart! Lusten ze dat in Spanje ook?

Carinaaa! Liefie, overleef je Namibie? Over 2 weken gaan we weer knuffelen :)

Andrea! Love you, wil je mijn haartjes knippen als ik terug ben (A) Hoe gaat het met je? We gaan afspreken he?

Margriet, Hoe gaat het op stage? We moeten maar weer eens een wit wijntje gaan doen bij de Prem :)

Eelke! Ziek zijn in het buitenland is idd niet alles.. Hoe gaat het met jou gezondheid? Knuffel, mis je!

Sjaak! Hoe is het met jou? Ben je al terug uit Afrika? En hoe was het daar? Ben heel benieuwd naar je verhalen! Zegen!

Opa, Ik hou van je! Hoe gaat het met de gezondheid? Weet u nog dat ik 10 jaar geleden van u en oma een turquoise ketting kreeg uit Israel? Met die mooie blauwe steentjes.. Ik heb nu precies dezelfde gekocht hier in Nepal! De koeien hier zijn toch wel erg mager hoor, ze hebben hier goeie boeren nodig. Gods zegen!

Opa en Oma, bedankt voor de mooie bemoedigende kaart! Hoe is het in 's Gravenpolder? Papa's boot al uitgeprobeerd? Veel zegen en knuffel!

  • 29 Mei 2011 - 07:58

    Tijmen & Roos:

    Heey nichtje,

    Fijn om weer iets van je te horen..Ik bel gewoon af en toe je mams om even te vragen hoe het met je gaat ;)

    Voorbereidingen gaan goed..Bijna alles geregeld!!!
    We waren gisteren bij Ruben & Rosanne, zat te vertellen dat ik je errug mis!!! Dus kom maar weer snel terug..Zien je op de fam. dag!!!

    Liefs

  • 29 Mei 2011 - 08:31

    Nellie:

    He Lietje Leuk die douche verhalen, we kunnen hier ook wel een alternatieve douche in de achtertuin regelen hoor:-), dan is de overgang niet zo groot. Tuurlijk wacht het kleine algje op jou, kunnen we weer genieten van je verhalen je acties en alles.. heel veel liefs uit Bennekom

  • 29 Mei 2011 - 08:38

    Eelke:

    Lieve schat!

    Ik mis je...

    Mag ik ook mee medicijnen studeren in India?

    Tot gauw en geniet van de laatste weken en doe wat je kunt doen ( maar doe vooral geen dingen die ik ook niet zou doen :))

    Wat leuk om zo iedereen langs te gaan meid.. Je bent 'n geweldige meid, Lied!

  • 29 Mei 2011 - 12:02

    Sarah:

    LYD!!! Via hyves kwam ik op je site, pas nu je aan het einde van je reis beland bent :P Wat een belevenissen en ervaringen joh! Super gaaf! Wanneer je weer terug bent in Ede gaan we met ons oude Havo groepie even flink bijkletsen!! :D

  • 29 Mei 2011 - 18:22

    R&R:

    Lieve Lydia,

    Weer leuk om van je te lezen! Je schrijft heel goed en je maakt mooie dingen mee.. Wat lief dat je iedereen zo aanspreekt! Dat siert je.

    Hier gaat het goed. De bruiloft komt dichterbij en gaat helemaal goed komen. Ik zou graag als dokter nog eens die/zo'n kant op gaan.. dat gaat hoop ik ook nog wel gebeuren!

    Kom maar eens kijken in ons huisje! We hebben zin je weer te zien en zijn benieuwd naar je verhalen. Helaas kunnen we vanwege een (andere) bruiloft niet bij je terugkomstdienst zijn. We zien je op de familiedag, toch?

    Liefs!

  • 29 Mei 2011 - 19:01

    Sjaak:

    Hey Lyd, cool om te lezen! Ik ben hier nog vijf weken. Ga je weet terug naar Ede? Ik in eerste instantie niet, moet kijken hoe het loopt met een stage. Alles goed hier in Zuid-Afrika. Tot nu toe bijzondere ervaring, wil in ieder geval meer zien van de wereld ^^ Jij ook Zegen dat je veilig en wel mag terugkomen!

  • 29 Mei 2011 - 21:01

    Margriet:

    Ik wil ook mee medicijnen studeren in India! Kunnen wel bij m'n tante wonen:)
    Maar in de tussentijd is een wijntje bij de Premier ook welkom. Wel zonder sigaretten - sinds 3 weken! Vragen we de rest ook en laten we je alles vertellen.

    Fijn om je verhalen te lezen; succes, sterkte en genietse verder!
    Xx

  • 30 Mei 2011 - 05:50

    PapsMams Iwan Marije:

    Hoi Lied,

    Bedankt voor je leuke verhaal.
    Wat het leuk in de bergen? Je hebt wel veel praktijkervaring opgedaan.
    Hebben ze in Nepal ook een douchewekker of is dat niet nodig?

    We verlangen naar jou

    Liefs en Gods zegen toegewenst

  • 30 Mei 2011 - 09:12

    Andrea:

    Haha lieve schat, ik knip je helemaal kaal!
    Het gaat goed, met jou ook zo te lezen, leuk:)
    Can't wait for you to be back en we gaan heel snel afspreken!
    Knuffel

  • 08 Juni 2011 - 08:53

    Kimberly:

    Doktor Lydje!
    Mocht je dit nog lezen:
    Nice om te lezen wat je allemaal gedaan hebt. K'hoorde van Luuk dat je zaterdag terug komt. let me know wanneer we gaan afspreken.

    Dikke Kus en een veilige terugreis gewenst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Surkhet

India en Nepal

DTS

Recente Reisverslagen:

12 Juni 2011

Weer thuis

29 Mei 2011

Adam en Evy

17 Mei 2011

Nepal

22 April 2011

Delhi-Belly

10 April 2011

Indiase apen, katten, honden en slangen
Lydia

Actief sinds 01 Jan. 2011
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 33762

Voorgaande reizen:

13 Januari 2016 - 13 Januari 2017

Aruba

02 April 2011 - 11 Juni 2011

India en Nepal

Landen bezocht: