India is incredible!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Lydia Allemekinders - WaarBenJij.nu India is incredible!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Lydia Allemekinders - WaarBenJij.nu

India is incredible!!

Door: lydiaopdts

Blijf op de hoogte en volg Lydia

05 April 2011 | India, New Delhi

Lieve allemaal!

Een eerste teken van leven uit India :) Wauw, wat een land, heet, spicy, kleurrijk, druk, luid en vies. Ik zit nu in een mooie Indiase punjabi (soort wijde jurk met felle kleuren en prachtige stiksels) en bijpassende sjaal en wijde broek achter een gammel computertje in het dichtstbijzijnde internetcafe. De waaier boven mij loeit hard en verplaatst lucht van 35 graden.

Ik hou van dit weer. Het is warm, maar niet zo warm dat je je helemaal kapot zweet. De echte zomer is ook nog niet begonnen in India, dan is het namelijk rond de 45 graden..

Vanmorgen hebben we met een paar een gebedswandeling gedaan in de stad. Erg gaaf. We ontmoeten leuke mensen. Gisteren hebben we gegeten bij een Indiaas stel met 2 kleine kinderen. Ze hebben een Indiaas ingericht huis en eten op de grond met hun rechterhand, in hurkzit. Je pakt wat rijst op met je handen en schuift het met je duim in je mond. Maar de rijst is niet heel plakkerig, je moet dus oppassen dat de helft niet op de grond of in je neus beland.Ze hebben erg gelachen om onze pogingen om hen na te doen.

Het Indiase eten is erg lekker. Veel rijst, met een pittig sausje, ei of kip en groenten met chili (heter dan heet) en soort rolletjes met heet vlees er in. En natuurlijk naan (een soort brood dat lijkt op wraps en wat je in saus kunt dopen).

De mensen in India zijn erg gastvrij. Pas als hun gasten klaar zijn met eten gaan zij eten.

We hebben een mooie kamer waar we verblijven. De salamanders kruipen over de muur en we hebben aapjes en eekhoorntjes in de tuin. In onze kamer zijn twee waaiers waar we erg dankbaar voor zijn. Ook is er een airco, die niet werkt. We hebben met alle meiden (7) een eigen badkamer. De wc is geen gat in de grond (dank!) maar een gewone wc en de douche is een emmer met een bakje waarmee je water over je heen gooit. Alleen 's morgens en 's avonds is er water en er is geen warm water, maar dat is ook niet nodig met deze warmte. :)

Gelukkig word er veel engels gesproken in Delhi. Hindi is de voertaal in Delhi, maar de meeste mensen kunnen ook goed engels.

Het verkeer is een hele leuke uitdaging. Alles rijd en toetert door elkaar heen. Voor een paar roepie (ongeveer 20 eurocent) kom je een heel eind met de taxi of fietstaxi. De taxi's lijken op kleine volkswagenbusjes en de bagage word op het dak geladen.

Vanavond ga ik de slums bezoeken met een aantal mensen.

In de internetcafe's is zelfs skype. Voor 20 eurocent kun je 1 uur internetten.

Mijn tijd is bijna om, dus ik ga deze blog online zetten. Ik wens jullie veel zegen toe! Ik bid voor jullie.

Zouden jullie ook voor ons willen bidden? Bid voor wijsheid en energie, voor onze gezondheid en eenheid en voor de mensen die we ontmoeten.

Een dikke knuffel en heel veel liefs uit India!

(Extra dikke knuffel voor Marije en Iwan!)

Ps. Wilt u alstublieft voorzichtig met informatie in de reacties? Sommige informatie kan beter per mail gestuurd worden. Dank!

  • 05 April 2011 - 10:38

    Jacco:

    Welkom in Azie zou ik zeggen;-)
    Veel dingen komen me bekend voor, echt leuke tijd toegewenst in India en pas op met die veradelijke pepers:P.

    Groetjes uit Indonesie
    Jacco

  • 05 April 2011 - 10:46

    Boukje:

    Wat leuk om te lezen! Super! Klinkt allemaal gezellig en goed Lydia. Have a nice time! Groetjes aan alle anderen. Ik denk aan jullie en bidt voor jullie. Liefs

  • 05 April 2011 - 11:11

    Eelke:

    Lieve Lyd!

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen..

    Denk aan jullie ;)

    (rest volgt dan geloof ik per mail :P)

    X

  • 05 April 2011 - 13:18

    Roos En Tijmen:

    Lief nichtje,

    Had natuurlijk al gehoord dat je was aangekomen...maar super om het nu ook te lezen. Fijn dat je het daar goed hebt.

    Liefs ons

  • 05 April 2011 - 14:08

    Marije:

    Hey Liet,

    We missen jou wel. hoor!
    Heb je al mooie Indiase kindjes gezien?
    Leuk dat ik je op skype zag.
    Waneer weer?
    Voel je je nog niet ziek?

    Groetjes: je zusje

  • 05 April 2011 - 15:14

    Sjaak:

    Hey Lyd! Wat gaat de tijd vlug zeg. Erg leuk dat je er bent! Hoop dat je veel mag genieten en het een top ervaring wordt!
    Zal voor je bidden ^^

    Sjaak

  • 06 April 2011 - 05:54

    Ruben & Roos:

    Hey Lydia,

    Tof om te lezen! Leuk ook om te bedenken dat je daar nu bent; dat wat je al heel lang graag wilde.. Geniet ervan!

    Wij volgen je.

  • 06 April 2011 - 09:42

    Lydia Allemekinders:

    Hey schatjes,

    Dank jullie wel voor de lieve reacties! Ik heb al hele schattige kindjes gezien en mooie foto's gemaakt. Helaas kan ik die niet op de computer zetten omdat er in het internetcafe geen aansluiting is voor internet. Ik voel me nog niet ziek. Ik kan ook niet ziek zijn want ik moet verpleegkundige spelen voor onze groep, haha.

    Dag liefjes!
    Knuffel uit India

  • 12 April 2011 - 23:40

    Nelson:

    Broekzakkindjes B)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

India en Nepal

DTS

Recente Reisverslagen:

12 Juni 2011

Weer thuis

29 Mei 2011

Adam en Evy

17 Mei 2011

Nepal

22 April 2011

Delhi-Belly

10 April 2011

Indiase apen, katten, honden en slangen
Lydia

Actief sinds 01 Jan. 2011
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 33754

Voorgaande reizen:

13 Januari 2016 - 13 Januari 2017

Aruba

02 April 2011 - 11 Juni 2011

India en Nepal

Landen bezocht: