Kokosnootje - Reisverslag uit Sabana Basora, Aruba van Lydia Allemekinders - WaarBenJij.nu Kokosnootje - Reisverslag uit Sabana Basora, Aruba van Lydia Allemekinders - WaarBenJij.nu

Kokosnootje

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

21 Augustus 2016 | Aruba, Sabana Basora

1+1=3

Inmiddels hebben we onze 5e verhuizing (!) op Aruba achter de rug. We hebben alle hoeken van Aruba al gezien en hebben een paar weken in een prachtig huisje met een buitenkeuken gewoond. Inmiddels wonen we in ons 'definitieve' huis waar we hopelijk een langere tijd kunnen gaan wonen. Het is een mooi groot huis in een fijne wijk in de buurt van het ziekenhuis, dat is dus ideaal. We zijn druk bezig geweest met verven en schoonmaken en het huis voelt daardoor steeds meer als thuis. Buiten heeft Bennie veel ruimte voor zijn zelfgemaakte werkbank van drijfhout en alle andere dingen die hij in elkaar knutselt van hout en hebben we veel ruimte om te zitten. Het huis waait lekker door (heel belangrijk op Aruba in verband met de warmte!), we hebben weinig last van muggen en het heeft genoeg ruimte voor logees. Iedereen is welkom om vakantie te komen vieren! (Niet allemaal tegelijk ;)). We zijn dus erg blij en dankbaar met dit thuis.

We hebben gezellig bezoek gehad van Willemieke en Martijn, zij zijn drie weken op vakantie geweest en hebben een heerlijke tijd gehad. We hebben veel avondjes met ze spelletjes gedaan, gebarbequed, mooie wandelingen gemaakt en goede gesprekken gehad.

Sinds twee weken is mijn zusje (Marije) voor drie weken bij ons op vakantie. Dat is supergezellig! Vooral omdat ze een hele leuke koffer heeft meegenomen met... babyspullen! Ik ben namelijk 16 weken zwanger! Joepie, er zit een klein kokosnootje in mijn buik :) We zijn zo gezegend en gelukkig!

Het gaat erg goed met ons. En veel meer dan gekke eetgewoontes (zin in erwtensoep om half 7 's morgens, een zilveruitjes- en saladeverslaving) en af en toe wat misselijkheid in het begin gaat het met mij prima. Ik heb veel energie en voel me gelukkig. Bennie kijkt ook erg uit naar ons kleine Arubaantje en we oefenen alvast door op te passen op de kinderen van gezinnen uit onze kerk.

Die koffer met babyspullen is super leuk. Samen met mijn moeder heeft Marije in Nederland geshopt voor de baby. Ze hebben volgens mij de hele Hema en Prenatal leeg gekocht. ;) Op Aruba zijn babyspullen lastig te krijgen en erg duur, dus dit is een mooie oplossing. Ook zaten er veel cadeautjes bij van familie, vrienden en buren met lieve kaartjes! Super bedankt! We voelen ons heel geliefd en speciaal. Marije heeft alle spullen als cadeautjes ingepakt en elke dag mogen we er twee open maken, zo leuk!

Nu zijn we dus ook druk met namen bedenken (iemand nog suggesties? Vooral een jongensnaam is Iastig!), babyspullen zoeken (we missen de hema!) en dromen over onze kleine draak.

De eerste echo hebben we een tijdje geleden gehad, zo bijzonder om te zien dat bij een kindje van 9 weken alles er al op en aan zit; zelfs een klein hartje zagen we heel snel kloppen! De tenen en vingers zijn nu ook al aangelegd, en dan te bedenken dat ons kindje toen nog maar 2 cm was. Zo klein is alles nog! We maken elke week foto's op een mooi strand, zodat we van elke week foto's hebben voor later en natuurlijk om aan jullie te kunnen laten zien.

Ik ben onder controle van de verloskundige en alles gaat goed en groeit goed, ook mijn buik! Ik heb al een groter uniform moeten halen in het ziekenhuis, want het paste niet meer! Met 20 weken hebben we weer een echo. Het werkt hier ongeveer hetzelfde als in Nederland met controles bij de verloskundige, deze heb ik nu maandelijks. De echo's worden hier wel door de gynaecoloog gedaan.

De komende weken hoef ik niet zo veel te werken en kan ik met Marije veel leuke dingen doen. We gaan nog een dagje naar Palm Island en een middag zeilen en snorkelen. Marije geniet, en wij ook!

Veel liefs van jullie Arubaantjes (+1)

• 22 Augustus 2016 - 11:02

Martha:

Geweldig om te lezen hoe gelukkig jullie zijn op Aruba, en met een klein mensje op komst kan het leven volgens ons niet beter worden.
    Lieve mensen het is jullie gegund,en geniet er met volle teugen van.

lieve groet van marien en martha

• 29 Augustus 2016 - 21:34

Jacolina:

Dankjewel voor jullie verslag..heel leuk om te lezen...en zo fijn dat het goed gaat! Wat moet het bijzonder zijn Lydia te weten dat er gewoon leven in je buik zit!